Suurikokoisten lähetysten käsittely DHL:n logistiikkakeskuksissa oli pitkään sidottu kiinteisiin työpisteisiin. Tämä rajoitti työn joustavuutta ja hidasti koko prosessia. Vastaus löytyi ProGloven puettavista skannausratkaisuista, joiden avulla DHL toteutti uudenlaisen, liikkuvan toimintamallin.
DHL:n tavoitteena oli parantaa tehokkuutta ja ergonomiaa siirtämällä työkalut työntekijän luo sen sijaan, että työntekijä liikkuisi työkalujen perässä.
Manuaalinen pakettien käsittely vaati aiemmin useita erillisiä työvaiheita: lähetys siirrettiin työpisteelle, skannattiin, merkittiin tarralla ja siirrettiin eteenpäin. Jokainen vaihe vei aikaa, aiheutti ylimääräistä liikkumista ja kuormitti työntekijöitä fyysisesti.
DHL:n lanseeraama Bulky Goods 2.0 -hanke toi tehokkuutta päivittäiseen työhön yhdistämällä seuraavat ProGloven kanssa yhteensopivat ratkaisut:
Yhdessä nämä muodostavat tehokkaan kokonaisuuden, jonka ytimessä on ProGloven ergonomiset ja nopeat puettavat viivakoodinlukijat.
"Työnteko on joustavaa, koska tarvittavat työkalut kulkevat aina mukana. Sen myötä työntekijä voi käsitellä paketit missä tahansa – suoraan tavaran saapuessa tai missä tahansa isojen lähetysten alueella."
- Projektipäällikkö Jasmin Nouri, Deutsche Post DHL
✔ Skannaukseen ja käsittelyyn kuluvan ajan säästö jopa 4 sekuntia per lähetys
✔ Vapautuminen kiinteistä työpisteistä lisäsi työn joustavuutta
✔ Fyysinen kuormitus väheni ja ergonomia parani
✔ Virheiden määrä pieneni, ja prosessista tuli selkeämpi
✔ Työntekijät voivat aloittaa pakettien käsittelyn suoraan siellä, minne ne saapuvat
---
Huom: Emme olleet aktiivisesti mukana tässä projektissa, mutta referenssi-esimerkki havainnollistaa, miten edustamamme ProGloven ratkaisut voivat parantaa logistiikan tehokkuutta ja ergonomiaa.
Onko sinun organisaatiossasi tarvetta ergonomisemmille ja aikaa säästäville logistiikan ratkaisuille? Ota yhteyttä asiantuntijoihimme!